فصد خون برای فشار خون بالا یا پایین ؟

قبل از شروع درمان به بهترین روش و پیشگیری از بیماری ها بیاندیشید.

فصد خون برای فشار خون بالا یا پایین ؟

۷ بازديد ۰ نظر

فصد خون برای فشار خون

 
تنظیم فشار خون یکی از کاربرد های انجام فصد خون در منزل یا مراکز درمانی است. افرادی که با بیماری پلی سیتمی دست و پنجه نرم می کنند؛ بهتر از دیگران ، مفهوم غلظت خون و ترس از حمله قلبی یا تجمع آهن در رگ ها را درک می کنند. مهم نیست که فشار خون بالا دارید یا از فشار خون پایین رنج می برید ، انجام فصد خون می تواند میزان آن را به سطح نرمال برساند.


عوارض و خطرات فشار خون پایین

 فشار خون پایین را از آن جهت خطرناک می دانند که کاهش آن به معنای کاهش خون رسانی و کمبود اکسیژن در سلولهای بدن به ویژه در اندام های حیاتی مثل مغز و قلب است. ضمن اینکه زمین خوردن و احتمال شکستگی استخوانها از عوارض کاهش فشار خون محسوب می شود. در دوران بارداری که زمین خوردن با به خطر افتادن جان جنین همراه است ؛ بهتر است فشار خون خود را در حد نرمال نگه دارید.

خطرات افزایش فشار خون 

بالا رفتن فشار خون با خطراتی برای بدن همراه است. مهم ترین عوارض افزایش فشار خون شامل موارد زیر خواهد بود:

از دست دادن بینایی . بالا یودن فشار خون به ویژه در رگ های داخل شبکیه چشم می تواند بینایی فرد را تحت تاثیر قرار داده و موجب نابینایی او شود.

اختلال نعوظ . سه عامل : افزایش سن ، اختلال نعوظ در مردان و افزایش فشار خون با یکدیگر مرتبط هستند. انسداد جریان ورودی به آلت تناسلی مردان در نتیجه افرایش فشار خون بالا اتفاق می افتد.

کاهش تحریک پذیری جنسی زنان . فشار خون بالا موجب کاهش خون ورودی به اندام های تناسلی زنان از جمله تخمدان  می شود که با  کاهش تمایل جنسی در زنان همراه است.
کاهش عملکرد کلیه ها . کلیه ها از جمله اندام هایی هستند که با تغییر میزان فشار خون متحمل آسیب خواهد شد. هر چه میزان فشار خون ورودی به کلیه ها بیشتر باشد ، احتمال از دست دادن عملکرد کلیه ها بیشتر است. 

درد قفسه سینه . با افزایش فشار خون ، فشار وارد به درون قلب نیز افزایش می یابد. درد قفسه سینه ، یکی از مضرات بالا بودن فشار خون می باشد.

ادم ریوی . آب آوردن ریه یا همان ادم ریوی می تواند در نتیجه طولانی شدن تنگی نفس ناشی از فشار خون بالا ایجاد شود.

تغییر خلق و خو . معمولا با بروز عصبانیت ، فشار خون نیز بالا می رود. شاید بتوان این رابطه را دو سویه دانست یعنی افزایش فشار خون موجب ایجاد استرس زیاد و بی قراری و عصابیت بعد آن می شود.

کاهش حافظه . رگ های خونی مغز در اثر فشار زیاد ممکن است دچار آسیب شوند که در انتها با از دست دادن حافظه و کاهش تمرکز یا تحریک پذیری همراه خواهد بود.

کاهش هوشیاری . یکی از عواقب افزایش فشار خون در افراد به ویژه سالمندان است.

بروز سکته یا حمله قلبی . قابل فهم ترین عوارض برای بالا بودن فشار خون ، بروز سکته قلبی است.

کاهش ایمنی بدن . اساسی ترین اقدام سیستم ایمنی بدن ، بهره گیری از توانایی گلبول های سفید در گردش خون است. تنگ بودن عروق خونی یا افزایش فشار خون بر اثر ماده محرک می تواند باعث کاهش زمان بازرسی سلولی توسط گلبول های سفید شود.

برای آشنایی با مزایای انجام فصد خون در منزل اینجا کلیک کنید.

میزان نرمال فشار خون 

عدد فشار خون را معمولا بین دو عدد کمترین و بیشترین بیان می کنند. میزان نرمال فشار خون برابر با 8 روی 12 می باشد. 8 یعنی کمترین فشار موجود در رگ ها ، 12 نیز به بیشترین فشار خون عبوری از رگ ها اشاره دارد. اگر به دکتر مراجعه کردید و میزان فشار خون شما کمتر از 6 روی 9 بود؛ یعنی فشار خون شما پایین است. برای فشار خون های بالا نیز عدد 9 روی 14 را در نظر می گیرند.

فصد چگونه موجب تثبیت فشار خون می شود؟

شاید عجیب به نظر برسد که با وجود فشار خون پایین از شما خواسته می شود فصد خون یا همان خونگیری مستقیم از رگ را انجام دهید. وجود یک شوک یا محرک می تواند منجر به صدور دستوری از طرف مغز به سلول های مغز  استخوان و هومورن ساز ها برای تولید سلول های خونی شود. به همین دلیل است که فصد خون را یک روش و عامل برای تثبیت و تنظیم فشار خون می دانند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.